Punkt Zgłoszeniowo - Koordynacyjny

Co to jest PZK?

Punkt Zgłoszeniowo-Koordynacyjny to miejsce pierwszego kontaktu Pacjenta z placówką, do którego może zgłosić się każda osoba potrzebująca pomocy i wsparcia w zakresie zdrowia psychicznego. Pomoc adresowana jest do osób pełnoletnich (ukończone 18 lat).

Do wizyty w Punkcie nie jest potrzebne skierowanie. Warto jednak zabrać ze sobą dokument tożsamości, aby można było wypełnić formularz zgłoszeniowy, na podstawie którego Pacjent zostaje zakwalifikowany do jednej z form opieki. Z pomocy PZK można skorzystać również za pośrednictwem telefonu lub drogą mailową.

Punkt prowadzony jest przez wykwalifikowany w interwencji kryzysowej personel w skład którego wchodzą: lekarze psychiatrzy, psycholodzy. pielęgniarki ze specjalizacją psychiatryczną.

Ścieżka Pacjenta jest spersonalizowana w zależności od stanu psychicznego, w którym osoba się zgłasza. Kryteria, które są brane pod uwagę, to: powód zgłoszenia, specyfika problemu oraz stan ogólnego samopoczucia Pacjenta. Jeśli stan Pacjenta zostaje oceniony jako pilny, wtedy pacjent otrzymuje adekwatne wsparcie i pomoc do 72 godzin od wizyty w PZK.

W PZK udzielane są również szczegółowe informacje dotyczące dostępności poszczególnych specjalistów oraz form świadczonej pomocy i wsparcia w zakresie działania Centrum Zdrowia Psychicznego w Wodzisławiu Śląskim.

BEZPŁATNIE

Dla osób ubezpieczonych w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia

BEZ ZAPISÓW

Nie trzeba umawiać się na wizytę;
po prostu przyjdź w godzinach otwarcia

BEZ SKIEROWANIA

Możesz skontaktować się z nami
kiedy tylko potrzebujesz

BEZ KOLEJEK

Na rozmowę wstępną w Punkcie zostaniesz przyjęty tego samego dnia


Wizyta w Punkcie Zgłoszeniowo - Koordynacyjnym

Do Punktu można zgłosić się osobiście, telefonicznie bądź mailowo bez skierowania.
Na wizytę w PZK nie trzeba się specjalnie przygotowywać. Jeśli powód zgłoszenia jest złożony, to można spisać najważniejsze problemy na kartce i przyjść z nią do Punktu. Będąc na miejscu można dopytać o nurtujące problemy i wątpliwości. Pracownik PZK po zebraniu wywiadu pomoże i przedstawi różne możliwości wsparcia oraz pomocy, również dla bliskich osób.

Na wizytę warto zabrać dokumentację medyczną, która pomoże ustalić przebieg dotychczasowego leczenia. Specjalista ocenia ogólny stan zdrowia Pacjenta podczas przeprowadzanego wywiadu. Po postawieniu wstępnej diagnozy Pacjentowi zostaną zaproponowane najbardziej adekwatne rodzaje wsparcia i pomocy.

Do rejestracji potrzebny jest dokument tożsamości. Pacjent otrzymuje propozycje kontaktu z konkretnym specjalistą i zostaje umówiony na określony termin wizyty.

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU

Przyjdź, zadzwoń lub napisz do nas!

Scroll to Top